bądź piekna! krok 1 – dieta

Autor: Joanna Giza SmakFit

Jesteś szczęśliwą narzeczoną i aktywnie przygotowujesz się do ślubu? Wyobrażasz sobie, jak Wasze magiczne przyjęcie będzie wyglądać? Najlepiej pozostaw to specjalistom z Ślubnej Pracowni ;). Czas zająć się sobą. W końcu to Wy będziecie „Gwiazdami Tej Nocy”. Uwaga wszystkich będzie skupiona na Was, zwłaszcza czujne oko fotografa. Ddlatego warto, abyście faktycznie czuli się wyjątkowo.

O co zadbać? O siebie! Przyjrzyjmy się co powinniśmy zrobić.

Po pierwsze DIETA!

Macie pół roku do tego, aby zgubić zbędny tłuszczyk lub nabrać pełniejszych kształtów.

Cel? Sukienka ma być tylko dodatkiem do pięknej Ciebie, a garnitur Pana Młodego nie może cisnąć.

To nic trudnego, musicie trzymać się paru zasad.

Po pierwsze, 4 -5 posiłków, w miarę możliwości co 3-4 godziny, zaczynając każdy dzień od pożywnego śniadania.

Nie zapominajcie, ani nawet nie próbujcie pomijać posiłków. Głodzenie się w niczym nie pomoże! Wręcz przeciwnie – źle odżywiony organizm to złe samopoczucie, nieregularna cera, podkrążone oczy, kruche paznokcie i włosy, a do tego osłabienie – a gdzie energia do ślubu? No właśnie…

Pij do dna!

Odpowiednio nawodniony organizm jest oczyszczony z toksyn, ma lepszą przemianę materii, a skóra jest jędrna i nawilżona od środka. Co pić? Przede wszystkim wodę. To najlepszy sposób na pragnienie. Wybierajcie wodę mineralną lub niskozmineralizowaną. Dostarcza ona wiele niezbędnych pierwiastków m.in. wapń, magnez, czy potas. Pijcie wodę niegazowaną, ale jeśli nie smakuje – zdecydowanie wybierajcie gazowaną zamiast słodzonych napojów, czy wód smakowych. Jeśli musicie czuć smak wody lepiej wcisnąć sok z cytryny do szklanki niż popijać smakową „chemię”.

Jedz warzywa i owoce.

Prawda stara jak świat. Owoce i warzywa to źródło wielu witamin i składników mineralnych niezbędnych do zachowania dobrego stanu zdrowia. Ponadto są źródłem błonnika, który opóźnia uczucie głodu, oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii i przede wszystkim poprawia pracę jelit, zapewniając płaski brzuch! Ile ich jeść? 5 porcji to minimum. Najlepiej do każdego posiłku w ciągu dnia. Zawsze wtedy, kiedy dopadnie Was „smaczek” na coś do pochrupania, sięgnijcie po pomidory, marchewkę, po prostu to co lubicie najbardziej. Wzbogaci to bardzo dietę, jednocześnie nie dodając dużej porcji kalorii.

Nabiał.

Codziennie zjedz kawałek białego sera, wypij maślankę, kefir lub jogurt naturalny. Ale pamiętaj – wybieraj tylko naturalne chude produkty, bez dodatków smakowych – cukru i aromatów. Większość jogurtów smakowych ma dodatkowy cukier, który w prosty sposób samemu można zastąpić, dodając świeże, suszone owoce, czy płatki owsiane. Z wielu badań wynika, że osoby regularnie spożywające chudy nabiał łatwiej gubią dodatkowe kilogramy. Ponadto to dobre źródło witamin z grupy B, które są niezbędne do prawidłowej przemiany materii. Oczywiście, jeśli mleko krowie nie służy… nie zmuszaj się. Wybierzcie wtedy mleko kozie, owcze, ale też sojowe, czy nawet ryżowe! Jest wiele alternatyw.

Produkty zbożowe.

Krążą opinie, że aby schudnąć należy zrezygnować z pieczywa. Czy faktycznie tak jest? W rzeczywistości w pieczywie nie ma nic złego, jeśli nie pochłaniamy całego bochenka każdego dnia. Pieczywo pełnoziarniste z mąki razowej (nie pszenne białe), jak i kasze czy ryż brązowy dostarczają wielu składników mineralnych jak na przykład magnez, wapń, żelazo, selen, które zapewniają, prócz dobrej kondycji również lśniące włosy i mocne paznokcie. To źródło węglowodanów, które są podstawowym źródłem energii dla nas. Między innymi dlatego produkty te powinny być podstawą naszej diety.

Ryby i mięso.

Najlepiej 2 – 3 razy w tygodniu zamiennie z rybami, które tak jak mięso dostarczają nam dobre białko i niezbędne kwasy tłuszczowe, czyli doskonałe antyoksydanty. Ich rolą jest skuteczne obniżanie ryzyka chorób nowotworowych a także sprawiają, że skóra jest aksamitna, jędrna i odpowiednio odżywiona od wewnątrz. Ponad to poprawiają koncentrację, istotną w organizacji tak dużego święta jakim jest ślub!

 

Jeden komentarz
  1. JA JEDNAK POLECAM I WSKAZUJĘ, NA NAUKOWĄ WIEDZĘ BIOLOGICZNĄ, ROZSĄDEK ORAZ UMIAR:
    Jemy niskotłuszczowo, 0% negatywnych TOKSYN, energetyczne węglowodany wyłącznie do 26% wzrostu, czyli tzw. NISKIE węglowodany.

    POKARMY O WŁAŚCIWYM DOBORZE BIAŁEK, ORAZ CO NIEZMIERNIE ISTOTNE:
    Nie zawierające toksyn spowalniających i zatruwających nasze organizmy. Tabele; Dozwolone oraz Zakazane dopełniają właściwej identyfikacji prawd przyrodniczych.

    TO WŁAŚNIE PRZY PROBLEMACH Z ODŻYWIANIEM, PRZY ZWALCZANIU OTYŁOŚCI, RÓWNIEŻ CUKRZYCY TYPU 2:
    Niezmiernie pomocne są tabele z produktami odpowiednio prozdrowotnie, odchudzająco sklasyfikowanymi wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO, tj. IŻ produktu. Skuteczne i warto !! Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *