Autor: Edyta Wenc i Szymon Wiese – Ślubna Pracownia Bydgoszcz
Poniższe porady eksperckie ukazały się na portalu Pobieramysie.pl
Wedding planner to w Polsce wciąż raczkujący, mało znany zawód. Zastanawiacie się na co zwracać uwagę przy wyborze konsultanta ślubnego?
a) KOSZTY. Firmy wyliczają swoje wynagrodzenie w różny sposób. Bardzo często zdarza się tak, że niektóre biorą określony % od całej wartości ślubu i wesela. Inne, wyliczają czasochłonność przedsięwzięcia i na tej podstawie określają koszty. Nie ma więc jednej ceny dla wszystkich par. Wszystko zależy od tego czego wymagają od nas nasi klienci. Pamiętajcie – współpraca z konsultantem trwa średnio kilkanaście miesięcy, podczas których klienci oszczędzają swój czas i nerwy. Jeśli finanse nie pozwalają na kompleksowe zatrudnienie konsultanta, możecie skorzystać z usługi częściowej.
b) RABATY. Warto również pamiętać o tym, że dzięki stałej współpracy z podwykonawcami doświadczony konsultant może i potrafi wynegocjować dobre stawki za poszczególne usługi, generuje dla młodej pary upusty i rabaty, których nie otrzymaliby jako klienci „z ulicy”.
c) „CHEMIA” I ZAUFANIE. Konsultant, któremu chcecie powierzyć organizację swojego ślubu i wesela, powinien wzbudzać w Was zaufanie. Powinniście go po prostu polubić. W końcu to z tą osoba będziecie przez kilka czy kilkanaście miesięcy rozmawiać, spotykać się, konsultować swoje plany i decyzje. Musicie nadawać na tych samych falach, wtedy unikniecie nieporozumień i nieprzyjemności. Kiedy poczujecie tą więź łatwiej będzie o bardzo dobry wynik końcowy.
d) TO WY DECYDUJECIE. Nie zgadzajcie się, kiedy będzie Wam narzucane jakieś zdanie, czy rozwiązanie, które Wam kompletnie nie odpowiada. To Wasz dzień! Wedding plenner nie może podejmować za Was decyzji , nie może zmuszać do rozwiązań sprzecznych z jego oczekiwaniami. Nie narzucamy naszego gustu. Jako profesjonalni konsultanci działamy według wskazówek klientów, wspieramy w decyzjach zmierzających do podjęcia właściwych decyzji, nie narzucając swoich upodobań i preferencji.
Jak się przygotować do pierwszego spotkania?
e) BUDŻET. Przed pierwszym spotkaniem powiście wstępnie oszacować budżet jakim będzie dysponować i jaki ma być przeznaczony na całą uroczystość. Konsultant wiedząc ile możecie wydać, dopasuje kosztorys do Waszych możliwości, zaproponuje odpowiednie rozwiązania.
f) OCZEKIWANIA I POMYSŁY. Dobrze, jeśli macie również nakreśloną wizję wesela, jakieś pomysły. Jest to dobry punkt wyjścia do konstruktywnej rozmowy. Natomiast jeśli nie wiecie jeszcze, co Wam się podoba, nie ma żadnego problemu! Nie bójcie się spotkania z wedding plennerem. Potrafimy doradzić, podsunąć rozwiązania, opowiedzieć o obowiązujących trendach.
Co musicie sprawdzić, żeby podjąć dobrą decyzję?
g) PUBLIKACJE. Wybierając najlepszego konsultanta ślubnego, warto zapoznać się z publikacjami jego bądź całej agencji, oczywiście dotyczącymi tematyki ślubnej. Zarówno w prasie, na portalach branżowych, czy w innych mediach. Profesjonalny konsultant ślubny dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
h) DOŚWIADCZENIE. Zalecamy korzystanie z usług profesjonalnych i sprawdzonych konsultantów i agencji ślubnych, które działają co najmniej kilka lat i odnoszą znaczące sukcesy.
i) REKOMENDACJE. Rzetelne firmy mogą być rekomendowane przez znajomych, którzy korzystali już z ich usług lub – co jeszcze bardziej wskazane – polecane przez Polskie Stowarzyszenie Konsultantów Ślubnych. To jedyna organizacja w Polsce, która zrzesza firmy najlepsze z najlepszych w kraju. Agencja ślubna, aby znaleźć się na liście PSKŚ musi spełnić szereg wygórowanych wymagań i przejść odpowiednie procedury. Niemniej wtedy będziecie mieć stuprocentową pewność, że owa agencja jest wiarygodna i dba o najwyższe standardy oferowanych przez siebie usług.
Wierzymy, że nasze podpowiedzi będą pomocne i szybko wcielicie je w życie. Sprawdzą się bowiem przy weryfikacji ofert setek firm ślubnych, działających na polskim rynku.