po co mi koordynator ślubny?

Autor tekstu: Zuza Kuczbajska – Ślubna Pracownia Warszawa

Artykuł ekspercki napisany dla Magazynu Wesele.

Niektóre pary zastanawiają się nad zatrudnianiem konsultanta ślubnego na rok lub kilka miesięcy wcześniej. Ale jest też grupa nowożeńców, która potrzebuje pomocy fachowca jedynie na finale, kiedy dociera do nich świadomość, jak wiele obowiązków czeka ich oraz świadków czy najbliższą rodzinę w dniu uroczystości.

W czym może Wam pomóc wedding planner (o czym czasem nawet nie pomyślicie)? Do obowiązków koordynatora wesela należy:

  • kontrola rozstawienia stołów i krzeseł, bufetów, innych elementów aranżacji cateringowej, tak, aby to Wasza wizja była zrealizowana, a nie nieskonsultowane pomysły właścicieli, menedżerów czy kelnerów
  • kontrola czystości zastawy, obrusów – niestety często zdarza się, że widać na nich pozostałości z poprzednich imprez
  • rozstawienie winietek, tablicy z usadzeniem gości, kart menu – starannie i zgodnie z planem
  • koordynacja montażu elementów scenograficznych np. upięcia tkanin
  • koordynacja przygotowań Dj’a lub zespołu, aby głośniki były rozstawione w odpowiednim miejscu, aby goście mieli dużo miejsca do tańczenia
  • koordynacja rozstawienia dekoracji kwiatowych, zgodnie z ustaleniami
  • kontrola czystości toalet
  • kontrola miejsc noclegowych (jeśli są).

Ponadto:

  • nadzór nad transportem gości na miejsce ślubu np. z hotelu, aby wszyscy pojawili się w kościele czy urzędzie na czas
  • dopilnowanie przygotowań wszystkich wykonawców w miejscu ślubu (rozstawienie dekoracji, próba muzyków,
  • rozstawienie sprzętu kamerzystów itp., aby nie narazić się na komentarze niezadowolonego księdza lub urzędnika)
  • koordynacja podczas zaślubin (praca fotografa i kamerzysty, występy muzyków, sypanie kwiatkami)
  • pomoc przy odbieraniu kwiatów i prezentów podczas życzeń, aby świadkowie nie musieli dźwigać pakunków do limuzyny
  • koordynacja przejazdów gości z miejsca ślubu do sali weselnej, aby przyjechali przed Wami, zapoznali się z układem sali i czekami na Wasze powitanie
  • koordynacja powitania Młodej Pary i pierwszego toastu, aby nie zabrakło szampana, w kieliszkach dla Nowożeńców były odpowiednie płyny, a Rodzice czekali z chlebem i solą przed salą
  • koordynacja wejścia do sali i wskazywanie gościom miejsc przy stołach, aby uniknąć chaosu
  • koordynacja wyserwowania obiadu, aby wszystkie posiłki zostały podane szybko i sprawnie
  • koordynacja pracy wykonawców podczas wesela (zwłaszcza współpraca muzyków z kuchnią, przebieg ewentualnych atrakcji, wyserwowanie tortu itp.)
  • rozwiązywanie spraw bieżących
  • opieka nad gośćmi
  • drobne rozliczenia z wykonawcami
  • nadzorowanie transportu powrotnego gości

Czy zdawaliście sobie sprawę, że praca koordynatora wesela jest tak różnorodna? Czy chcielibyście zajmować się tymi obowiązkami sami lub obarczać świadków?

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp

2 Responses

  1. Rzeczywiście nie zdawałem sobie sprawy, że koordynator robi aż tyle. Fakt, że przy takiej imprezie jego praca jest bardzo pomocna i jeśli kogoś stać na zatrudnienie takiej pomocy to jest to dobre rozwiązanie.
    A, i gratuluję publikacji!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *